Kerja????

semalam aku menerima satu panggilan dari seorang sahabat lame... dengan harapan aku dapat jd 'tutor' untuk exam ia yang akan datang...

so, aku pun bincanglah ngan my mum n sum 1.. walaupun hal ini takla sepenting mane, at least aku ada perkara yang per;u aku 'fokus' dalam dairi hidup aku... tambah2 'keje' tak mai jumpa aku...

lepas bincang ngan sum 1, aku pun wat kptusan untuk ajar kat umah je.. jadi aku sediakan kelengkapan yang sepatutnya dalam suasana 'serba kekurangan'..

petang 29 jun.. aku g pekan kecik Saratok untuk bli kain cotton 3 mtr n duster.. 'yang len' aku dah ada.. hehehe

<<
nila kain yang aku bli buat lapik meja untuk wat tusyen..


balik je dari pekan aku trs buat lapik meja..
hahaha.. mcmlah pandai sgt..
mula2 buat repol tanpa riben, tak lawa..
terpaksa buka balik..

jahit semula sekali ngan riben kaler merah..
lepas asar, aku sambung balik..
dan nilah hasilnya... hehehe
simple je... tapi okla bagi hasil kerja sendiri..







lepas siap semua, aku rasa teruja plak...
baki kain aku gabung dengan kain 'seperah' my mum...
kira kitar semula la...aku buat tempat letak surat... sebab tpt yg ade tak muat dah.. maklumlah, banyak 'urusan' kan..
hehehe... mestilah bil2 yang perlukan pembayaran segera...



ni pulak 'whiteboard' yang 'tersedia' ada...
hahaha... hanya org berkenaan je tau kisah disebaliknya...
yang penting kelengkapan aku mencukupi untuk tusyen..




knp aku sedia berkhidmat?
sebab aku dah try juga minta jd 'gstt'...
bila Cikgu J... panggil aku, JPD plak bg nasihat, elok tunggu posting...
sebulan pastu, H... plak msg bgtau dia dapat jd 'gstt' kat Roban..
tensen jugk aku...
dia boleh, aku plak takleh...
takpela.. rezeki masing2...
nanti klu aku dah keje.. takleh dah aku bangun lewat2...
sarapan lama2... lunch lama2... hahahahaha



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

MY JOB...

AKU KEMBALI...