Kawin....

30hb jun... aku didatangi seorang makcik.
mackcik tersebut memang kwn kpd my mum.. oleh kerana my mum takde kat umah, jadi aku ngan kakak yang layan2... jadi cam orng tua pun ade.. hehehe

bermulanya cerita....
makcik ni minta tolong kepada tukang jahit lam umah aku nie untuk siapkan baju untuk majlis pengantik anak sedaranya...
pengantin pompuan memang sekampung ngan aku, malah seusia dengan abg aku sendiri.. keja plak "dentis".. wow.. memang lawa sgt... pengantin lelaki plak orang 'johor'...
maklumlah, kawin ngan orang 'peninsular' mai kenalah meriah sikit..
dipendekkan cerita, baju yang hendak 'dibikin' itu adalah
baju seragam yang akan dipakai oleh saudara mata pihak perempuan..

kira coklat mcm nila... tapi ni aku amik kat tenet.. hahaha takde keizinan untuk publishkan..

memang meriah sgt2lah kalau di'imagin'kan dari penceritaan makcik nie.. bayangkan seramai 40 orang pihak lelaki akan mai siap dengan kumpulan 'gendang'.. pendek kata, memang meriahla... tapi yang sempat aku dengar malam tadi, diorang punya hantaran RM10k.... tau2 jelah title pun 'doc'.. bla aku dok saje2... rupanya ramai jugak kawan2 aku yang dah kawin... dari yang sama sek hingga aku habis kat u.. untuk yang sama sekolah dulu, aku tak tau sagt, berita tentang perkhwinan pun sampai bila jumpa secara tak sengaja... atau paling tak pun melalui 'sms'.. e2 pun klu masih guna no yang sama... hehehe


ni plak kawan aku yang paling rapat n kira yang 'best'la sepanjang 4thn 'study'... tak esok, lusa dia dapat baby dah.. n sekaligus merangkap title umi...

bestnye.... aku plak yang ter'xcited'.. hehehe.. aku salah seorang yang tahu kisah di sebalik pertemuan sehingga mereka ke jinjang pelamin...


wah.. spesel je bunyinya...
tapi ye jugaklah kot.. sebab aku kira kwan dari 'borneo' yang rapat ngan dia..








yang pic2 seterusnya ni plak, kawan2 satu kos ngan aku masa kat u... maknanya bila dah konvo nanti mestilah di'pimpim' si suami.... hehehe





yang sebelah serba putih pulak Nurhayati n yang serba hijau kat bawah tu plak Rozana , dua2 kawin tarikh yang sama...
agak2 memang bertuah kot 31 Mei nie... satu kat
Terengganu n satu lgi kat johor ...


yang ayu nie dengan tema ungu pula Afidah... juga satu kos ngan aku....
dengan barang hantaran untuk petunangan... yang ptg janji dah ditandai... hehehehe

yang kat bawah ni plak senarai nama bagi kawan2 aku yang satu kelas masa form6...
sekarang aku lost contact hampir 90% dari semuanya...
tapi lam hati aku, semuanya kawan untuk selamanya....

kenangan 2004... STPM...


cuma segelintir saja yang aku tau dah kawin...
tapi, yang pasti 'Men-t' tu tak lame lagi akan kawin kot... hehehehe


ha.... aKu???? mane ek? tengah k hujung???
hahahaha..

semoga rakan2 kalian bahagia sehingga akhir hayat....


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

MY JOB...

AKU KEMBALI...