MY JOB...

bila dah lama sgt cuti.. masuk keje jadi blur lak...

knp aku cuti?? sebab sekolah pun cuti... hahahha...

tapi ape kaitan aku ngan cuti sekolah???
ini jawapan dia... sebab aku berada kat sekolah hanya bila ada orang lam lab sekolah...

dengan kata lainya bila ada GPB, adalah aku....

GPB??? GPB tu singkatan bagi Guru Penyelaras Bestari...

ape plak kaitan aku ngan GPB? Setiausaha k?? takkanla GPB pun ada SU...



sebenarnya aky ade tugas khas kat SMK BM Saratok nie...

aku punya HQ dok kat Kuala Lumpur..

dan aku plak salah seorang wakil yang ditempatkan di Saratok selaku salah sebuah daerah yang ada sekolah bestari.. rakan2 aku dari seluruh negara yang berjumlah 50 orang...

'Big Compony'... so 'Big Project'..



nama compony tmpt aku keje nie Rebound Asia...

projek yang dibuat sememangnya besar kerana melibat seluruh negara..

ape projek dia??


nama projek dia SPS iaitu singkatan bagi Sistem Pengurusan Sekolah...

SPS ni merupakan sebbuah program khas untuk menguruskan keseluruhan maklumat sekolah.. dari yang sebesar zarah ke sebesar banggunan..

pendek kata SPS ni adalah satu software khas untuk menguruskan data2 yang terdapat dalam sekolah.. setiap orang yang ada lam sekolah boleh guna SPS ni tapi ada had2 dia..


aku?? akulah antara yang leh tgk semua sekali data2 lam SPS nie..


so aku ni kira seanterola ngan GPB n Pengetua.. hehehe

bila dah namanye sekolah... mestilah ada had2 n batas dia kalau nak guna tenet nie.. termasuklah aku walau aku ada kelebihan untuk SPS je...

nak on YM?? takleh.. nak on BS?? pun takleh.. ape yang ade cuma facebook... e2 pun jarang kwn2 aku buka...

so... aku pun buatlah blog... hahaha..

nak wat kat umah banyak sgt halangan... alang2 aku takde keje sgt kan.. aku pun membloglah keje aku sendiri.. hehehe

pagi tadi aku g jumpa GPB dia.. sembang punya sembang rupanya satu UPSI ngan aku..

U yang aku hargai sgt2 menjadikan aku sebagai bakal pendidik... GPB ni kira senior akulah untuk setahun lebih dewasa... cuma aku tak pernah jumpa dia.. almaklumlah bidang masing2 betul2 ketara perbezaanya...

sejuk... memang sejuk sgt2... sebab meja kerja aku btl2 kat depan aircond.. nak wat mcm mane.. ni je tempat yang ada... lagipun status aku kat sekolah ni cuma sementara saje.. sampai 3 bulan je.. kotla aku ter'posting' kat sekolah ni jugak... jadi aku naik pangkat dok kat tpt yang lebih padat ngan guru2... kat lab ni cuma ade 3 orang je.. aku, GPB n juruteknik...

sesekali kalau ade guru bawak pelajar masuk ke lab barulah meriah sikit... aku leh tgk jugak sikap2 budak2 sekarang nie... len dari aku dulu...

tak caya tanya kat yarn worlds... hehehe

bila nak balik nie... erm...

kerja is kerja...


Ulasan

CikYarn berkata…
cittt!!! do wak namo yarn yo tek!! sapo mbiak yo? aku nekuok eh...

p/s: kem salam ngan mamikuuuu...
YanZam berkata…
aku bok kas kaka ngan mummy ko...
nyo kecik ati ko sik madah ko apat kpli...
ha. jago2 ko t..

Catatan popular daripada blog ini

AKU KEMBALI...