PAU untuk IBU...

Hari ahad merupakan haru bersantai kot bagi orng2 yang pena bekerja seminggu... termasuklah aku.. hehe

hari ini (11/10/09) selepas subuh aku sambung tido kat sofa raung tamu.. mlm tadi tido lewat sebab dok mengatal on9.. hahah
dalam aku tido tu aku terdengar orng dok bercakap nak buat pau sayur.. teringin nak makan..
aku ia2 kan..(mamaikan... jadi ape orng ckp, semua iakan)

bila kol 8.. aku terbangun..
biasela... mesti tgk enset dulu... kot2 ade msg c dia..
pastu baru g wat ape yang patut terutamanya bekfes..
time ni aku pun tanye kat my mum pasal pau sayur..
ooooo... my mum nak berbuka dengan pau sayur..

"xhal mak.. lak molah k sungkei"
hehehe... itulah janjiku pada si ibu yang ku sayangi walaupun hakikatnye aku tak reti nak wat pau..
dah bekfes aku tolong kemas2 umah sikit.. then g kat laptop n carik ape2 yang berkaitan dengan pau n sayur.. hahaha

dapat...


aku g kat dapur... n alhamdulillah... semua bahan ade..
aku pun truskan membuat pau berpandukan ramuan dari tenet..

langkah pertama aku buat inti pau ni dengan bahan2 dia seperti sengkuang, lobak merah, bawang besar, serbuk ayam maggi n boh lada banyak2.. (simple... tapi sedap(bg akula)... hehehe)
inti ni kena buat awal supaya dia tak cepat basi kalau di boh panas lam pau..

pastu aku pun mula mencanai pau..

selesai menghasilkan doh pau, aku pun pglah mandi...:p..
dah siap semua barulah aku sambung balik selepas zohor, lagipun nak kena tunggu doh kembang sampai sx besar doh asal..

nasib baiklah kembang jugak... senyum meleret aku..
pastu aku pun canaila... masukkan inti n bentukkan bunga dia.. tak jadi aku biarkan botak je..

inilah hasilnye....


da.............

walaupun nampak kurang menyerakan.. at least aku berjaya buat untuk ibuku tersayang...




Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

MY JOB...

AKU KEMBALI...