This awesome blogger theme comes under a Creative Commons license. They are free of charge to use as a theme for your blog and you can make changes to the templates to suit your needs.
RSS

KELEBIHAN Daun Pandan

          Daun pandan ni kalau kat area kampung sangat senang untuk kita dapat. Tapi kalau kat bandar susab sikitla.. sebab mcm aku ni dok taman.. bila dok taman tanah kecik sekaki kera je. Tapi tu dulu.. skrg mmg dah xde tanah kecuali tanah lam pasu. Heheh.. sebab tu umah aku ni panas.. semua simen.. 

          Oklah berbalik pada daun pandan. Daun ni aku dapat masa kat sekolah. Ada akak sorang ni bawak banyak. Dia suh aku ambik. Tapi aku ni bukan jenis 'sigat' masak.. jadibya aku malas nak bawak balik. Tapi akak ni terangkan kat aku.. bukan tuk masak je. Nak halau cicak pun boleh... ooooo (panjang o aku) baru aku tau. 

          Jadi aku pun ambikla 1 pucuk (harap betullah penggunaan bahasa aku ni). Ape aku buat? Meh tgk ni.. hahaha
Ni atas mesin basuh. Salu jumpa bahan buangan cicak ni. Kadang2 jadi bahan pencuci. 

Ni kat tempat 'sukut'. Sangkut je. Haha

Kat sini pun cicak salu buat hal. 

Tempat ni mmg peberet cicak. Sampai aku geram sgt ngan makluk ni. Kadang sampai berbiji2 kat simen tingkap ni. Nah.. amikla.. peningla kpala hang. Haha


Apa hasilnya? 
Nant aku update. Esok ke lusa ke. Hehehe


0 ulasan: